1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ

Κ.Σωτηρίου 3
19003 Μαρκόπουλο Αττικής
mail@lyk-markop.att.sch.gr

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ


Εφέτος στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δύο περιβαλλοντικά προγράμματα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1ο:ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,ΟΜΟΡΦΑΙΝΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
ΣΧΕΔΙΑΖΩ, ΦΥΤΕΥΩ, ΒΑΦΩ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ, ΔΙΑΚΟΣΜΩ, ΑΛΛΑΖΩ 
(Αισθητική, περιβαλλοντική παρέμβαση-ανάπλαση του σχολείου.
Καθηγητές: Γουρνά Ε., Κουλοχέρης Κ.)


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2ο: ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,ΟΜΟΡΦΑΙΝΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:
ΠΑΡΑΤΗΡΩ, ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ, ΚΑΘΑΡΙΖΩ, ΔΙΑΧΩΡΙΖΩ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ, ΠΡΟΤΕΙΝΩ
(Δράση ανακύκλωσης στον χώρο του σχολείου, και ευαισθητοποίησης σε θέματα ανακύκλωσης και προστασίας του περιβάλλοντος.
Καθηγητές: Λουκαϊδης Α., Σούκουλη Γ. )

Κατά την πραγματοποίηση των δύο περιβαλλοντικών δράσεων στο σχολείο μας την φετεινή χρονιά, προέκυψαν πολλαπλά συμπεράσματα. Καθώς οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί δεν είχαν πρότερη εμπειρία σε τέτοια προγράμματα προέκυψαν από την αρχή πολλά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίστηκαν με την βοήθεια του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Ανατ. Αττικής, των ίδιων των μαθητών και της Διεύθυνσης του Σχολείου. Τα βασικότερα συμπεράσματα είναι τα εξής:

1) Οι μαθητές αγκάλιασαν τα προγράμματα και οι στόχοι που είχαν τεθεί επετεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Πρακτικά έγιναν αισθητικές παρεμβάσεις με χρωματισμούς τοίχων, τοποθετήθηκαν αυτοσχέδια παγκάκια και κάδοι ανακύκλωσης μα πάνω απ’ όλα ενημερώθηκαν-ευαισθητοποιήθηκαν οι μαθητές σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.


2) Οι μαθητές δημιούργησαν, πήραν αποφάσεις, αντιμετώπισαν δυσεπίλυτες καταστάσεις, διεκδίκησαν λύσεις. Οι φετινές αυτές δράσεις ανοίγουν μια φωτεινή πόρτα για συνέχιση τους την επόμενη χρονιά.


3) Με την επίσκεψή μας στο ΚΠΕ Λαυρίου, οι μαθητές ανακάλυψαν ένα «νέο κόσμο», μία νέα προσέγγιση στη σχέση μας με το περιβάλλον, ήρθαν πιο κοντά στην φύση, είδαν ειδικούς που ασχολούνται με αυτήν, προβληματίστηκαν, ενημερώθηκαν για την ευθύνη που έχουμε όλοι απέναντι στο περιβάλλον.


4) Τα προγράμματα πραγματοποιήθηκαν κυρίως σ εβδομαδιαία βάση κάθε Παρασκευή μετά το τέλος των μαθημάτων. Αυτό έκανε ακόμη πιο σημαντική την συμμετοχή των μαθητών. Οι μαθητές αυτοί στην κυριολεξία έκλεψαν μέρος του εξωσχολικού τους χρόνου και τον αφιέρωσαν στο σχολείο. Ήταν συγκινητικό να βλέπει κανείς τα παιδιά αυτά να περιμένουν καρτερικά μετά το τέλος των μαθημάτων , παρόλη την κούραση τους, για να εργαστούν εθελοντικά. Τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια.



5) Η οικονομική υποστήριξη των προγραμμάτων ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημά μας από την έναρξη τους. Τα πρόβλημα αυτό επιλύθηκε έως και το Πάσχα με ιδιωτική προσφορά (κυρίως υλικών) των μαθητών και υπευθύνων καθηγητών των προγραμμάτων. Μετά το Πάσχα είχαμε την αρωγή του Δήμου Μαρκοπούλου (μέσω του Αντιδημάρχου και της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου) σε υλικά (χρώματα, πινέλα, κάδο κομποστοποίησης). Λόγω όμως των επερχόμενων εξετάσεων και της λήξης των μαθημάτων δεν προλάβαμε να αξιοποιήσουμε τα υλικά πλήρως, και τα αφήσαμε παρακαταθήκη στο σχολείο για την επόμενη χρονιά. Σημαντική ήταν και η συνεισφορά της υπηρεσίας πρασίνου του Δήμου Μαρκοπούλου στον καθαρισμό του κήπου του σχολείου. Επειδή τα δύο προγράμματα είχαν πρακτικές δραστηριότητες δυσκολευτήκαμε πάρα πολύ γιατί η βοήθεια από φορείς ήρθε μετά από μεγάλο κόπο κα χρόνο, την στιγμή που έληγαν τα μαθήματα.



6) Καταφέραμε τελικά να έχουμε μία μεγάλη ζεστή παρέα ενημερωμένων, σύγχρονων μαθητών-πολιτών που έχει δεξιότητες, ζωντάνια και θέληση να προστατέψει το περιβάλλον και πολεμήσει τις μίζερες καθημερινές καταστάσεις της πραγματικότητας.